måndag, september 21, 2009

HBK

Vilken vecka vi upplevde förra veckan. Vi medlemmar av Halmstad BK. Först torskar vi mot årets bottengäng nummer 1. Laget som hade den sämsta starten någonsin inkl Billingsfors. ÖIS. Trots en ledning i halvlek och trots att det stod 1-1 vid full tid. I tisdags efter matchen var jag helt slut och mådde uppriktigt sagt inget vidare. Klara depressionstendenser dök upp och beslutade mig för att gå till sängs omgående utan att titta på nyheter och sport. Jag hämtade mig från katastrofen och intalade mig att Superettan knappast kan vara det värsta som kan hända.

Ett par dagar senare släpper klubben bomben att de startar ett arenabolag med målet att ha en ny arena till hösten 2013. Ett illa valt tillfälle att diskutera en ny arena kan tyckas men goda nyheter är det likväl. Sen i lördags lyckas klubben ta tre poäng mot HIF och detta var inte en dag för tidigt. Det var fullständigt livsavgörande för klubben. Lättnaden var total och lördagskvällen var den behagligaste på länge.

Krisen är dock långt i från över. Janne Andersson gick ut efter matchen och pratade om att sikta uppåt i tabellen. Nu skulle man bara slå Djurgården också... Jag blir lätt mörkrädd när jag hör sånt komma ur munnen på en person som med Halmstadmått mätt, är ganska hårt pressad.

Här kommer en direkt order från en medlem: Se till att säkra konkraktet. Lira grisfotboll om det behövs men säkra kontraktet. Lämna sedan över dirigentpinnen till någon som bättre kan hantera den.

Inga kommentarer: