tisdag, maj 12, 2009

MAGLIA ROSA 2

Det är stort. Gotland Lövkvist i den rosa ledartröjan. Jag blir tårögd. I en genomdopad värld lyckas en svensk kille norpa åt sig Maglia Rosa för åtminstone en dag. Att läsa vilka som han har efter sig får håren att resa sig på armarna.

1. Tomas Lövkvist
2. Danilo di Luca
3. Michael Rogers
4. Yaroslav Popovych
5. Levi Leipheimer
6. Lance Armstrong
7. Franco Pellizotti
8. Damiano Cunego
9. Marzio Bruseghin
10. Carlos Sastre

Det är idel ädel dopad cykeladel. Jag väljer att tro att Lövkvist är ren men osvuret är bäst. Jag tror jag tar ledigt imorgoneftermiddag och checkar in Eurosport. Det är ju själva fan att jag missade dagens etapp. Roberto Vacchi måste ju gått upp fullständigt i limningen. Höll rösten? Orkade hjärtat? Det måste varit årets referat. Visas det inte i repris?

Inga kommentarer: