onsdag, maj 27, 2009

Höga berg och djupa dalar

Gotland Lövkvist kämpade i några dagar och höll sig kvar i toppen men nu har botten gått ur. Förra etappens totalras har gjort resten av Girot ointressant.

Det går även att summera klubbens vår med samma rubrik. De började som det ängagäng de är, uruselt. De tog några viktiga segrar och fick hybris. Det talades om att Janne i Emir Kujovic hade den bästa adept han någonsin tränat (!). Det talades om att Görlitz var allsvenskans bästa spelare(!). Sedan visade åter laget sig från sin rätta sida. Noll (0) mål på fyra matcher och en poäng. Jag trodde aldrig att det skulle inträffa men jag börjar faktiskt tappa intresset för klubben. Det kan möjligen tolkas som att jag är en medgångsupporter men det är så beklämmande ointressant att se spelet att man i bästa fall rycker på axlarna och i värsta fall blir heligt förbannad. Jag orkar helt enkelt inte längre bli förbannad.

Två veckor till Vätternrundan och det rekommenderas att man har 100 mil på cykelsadeln innan loppet men i år har jag 35 hittills. Det ser ut att bli tungt.

Inga kommentarer: