måndag, mars 02, 2009

H.E.A.T

Jag har sett de flesta deltävlingarna av schlagern även i år. Men tydligen missade jag det som var värt att se. HEAT. Av en händelse nåddes jag av deras ljuva toner idag och det känns som en seger att de gick vidare trots att jag inte kunde rösta. Det känns tryggt att det finns några andra här i landet som gillar allt som påminner om Whitesnake, Europe och Bon Jovi. En lätt förnimmelse av hårspray och tajta trikårer i högblank lyster.

Det märks att gruppen har snappat upp en del musikaliska influenser från storebröderna Europe. När det dessutom avslöjas att de är från Upplands Väsby, får jag lite av en deja vu-känsla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inga kommentarer på H.E.A.T. men hemma med magsjuka barn som just nu inte spyr utan sitter och kollar på "Superman Returns" dyker plötsligt en gammal frågeställning upp i huvudet: "Kan Stålmannen finnas?". Har för mig att du en gång hade ett resonemang om att han faktiskt kan finnas, svårt att bevisa att han inte kan finnas... En inlägg på bloggen om detta skulle roa mig kungligt :-)

/Magnus

Mr Hyde sa...

Jag minns faktiskt inte mycket av detta. Vet att du brukar påminna mig om detta då och då. Jag har svårt att tro att jag verkligen trodde att Stålmannen fanns utan ville väl påtala svårigheten med att bevisa att han inte finns. Ungefär som att bevisa att tomten inte finns. Svårt att vidareutveckla detta även om det som du säger skulle roa dig kungligt. Kommer jag på något lovar jag att göra ett försök.

Mr H

PS. HEAT är sådär, men det är 100% nostalgi.