söndag, september 01, 2013

Zombies

Jag och frugan var på bio häromdagen. Vi firade bröllopsdag, så det blev barnvakt och sen ett romantiskt biobesök kl 1800.

Jag valde film och tog World War Z. För att Brad Pitt är med så att frun blir nöjd. Annars var jag helt obekant med filmen. Reklamen hade knappt hunnit sluta innan jag blev brutalt varse vilken typ av film detta var. En Zombiefilm. Jag hatar Zombies. Jag kan inte sova lugnt på flera veckor efter en Zombierulle. Filmen var på inget sätt dålig. Tvärtom var den bra. Temat känns dock igen väl. Filmen kändes som del 1 på I am a Legend. Den filmen orsakade samma spända käkparti hos mig som World War Z. Måste gnisslat tänder i en vecka...

Betyg: 3 starka Alfahannar

Borde kanske anat vad Z stod för, så här i efterhand.

Inga kommentarer: