tisdag, februari 08, 2011

Stones


Under åtminstone halva mitt långa liv har jag velat tatuera mig på armen men det har alltid stupat på att jag inte vet vad jag vill ha för motiv. För ett tag sedan hade jag riktig Rolling Stones-feber och kände en omedelbar kärlek till deras logo och såg den framför mig på min vänster arm. Som vanligt tar jag inga beslut utan lång bearbetning i diverse utskott och därför har det heller inte blivit någon tatuering ännu.
De senaste veckorna har emellertid febern gått över högst betänkligt och jag har släppt tankarna på den läckra munnen på min arm. Anledningen är den massiva reklamkampanj som Dressman nu kör. Med Start me up i bakgrunden går några Dressmangubbar omkring med Stones t-shirts och ser sådär allmänt stiffa ut. Hur Mick Jagger tänkte när han gick med på att sälja sin själ till Dressman vet jag inte men min vilja att späka min kropp under tatueringsnålen fick ett abrupt slut.

Inga kommentarer: