tisdag, januari 04, 2011

Ett bra år

2010 tog slut. Precis som året innan. Med grevinnan och betjänten, god mat, lite skumpa och tillräckligt många Captainstreet breeze för att jag skulle ändra personlighet. Från den vanlige, dödligt tråkige gubbe jag är 360 dagar om året till den klämkäcke jävel som folk fnittrar åt i en halvtimme men sen gäspar åt.

Men 2010 var ett bra år. En del säger att när man blir gammal blir man vis. Det vet jag inget om men jag ändrade i alla fall uppfattning om bröllop och följdaktligen gick jag och gifte mig. Jag var inte ensam. Förutom min hustru så var det ett fasligt ståhej med bröllop 2010. Trixi gifte sig på Aruba och eftersom han inte fick en riktig svensexa så gjorde vi en gammal klassiker på juldagen. Ett besök på kallbadhuset i Båstad, flott, Playstation och en god middag (Hummer är dock överskattat).

Vad bjöd 2010 mer på?

Val igen. I joined the losing team again...

VM. Utan Sverige men med Maradona.

OS med Sverige. På riktigt dessutom.

Vinter. Det började med en sjuhelvetes vinter och slutade likadant. Vad är det som händer?

Självmordsbombare i Stockholm. Fattades bara det...

Det går som tåget (med andra ord fullständigt åt helvete).

Kaoset i HBK nådde sin kulmen under årets sista skälvande månad. Först aviserar de att tränaren ska vara kvar. Sen får han sparken och de utser en ny. Sen avgår ordföranden och de presenterar nya planer på en arena. Det nya året har knappt börjat innan hela den gamla styrelsen avgår och en helt ny styrelse presenteras. Det blir onekligen ett spännande år för klubben.

Det blev ingen Vätternrunda 2010 men jag tog mig runt Göteborgsvarvet med nöd och näppe. 2011 kör vi Vättern runt om jag inte hinner bli farsa först.

Nyårshelgerna har blivit mycket bättre sedan Tour de Ski uppfanns. Man kan ju knappt slita sig från TV:n.

Man vet att man är gammal när det bästa som hände på nyårsafton var att en ny bekant trodde att lillbrorsan var äldre än jag.

Inga kommentarer: