tisdag, juni 16, 2009

Fussball

Confederation Cup. Det tar mig jämt halva turneringen innan jag begriper hur man kvalificerar sig till turneringen. Det känns iskallt innan de sätter igång men sen... Sen exploderar det i vansinnigt rolig fotboll nästan alltid. Försvarspel? Nej, tack. Full fart framåt.

U21-EM. Jag tänkte sett Finland-England igår men blev sjuk. Idag såg jag Sverige krossa Vitryssland. Jag är imponerad trots att jag ställer mig frågande till Vitryssarnas försvar. Wernbloom har jag aldrig gillat tidigare men, dra mig baklänges, varför spelar inte han i det riktigt landslaget? Han är en blandning av Gennaro Gattuso och Håkan Mild. Han kommer bli något stort. Om man ollar SM-bucklan är man tillräckligt galen för att kunna slå sig fram i landslaget utan tillstymmelse till teknik.

Inga kommentarer: