torsdag, april 04, 2013

Påskfrossa

Påsken 2013 var nästan lika trist som på 80-talet. Brakförkyld hela helgen och ingen som kunde tycka synd om mig eftersom min fru behövde all hjälp hon kunde få med ett nyopererat knä. En långhelg helt utan träning och ändlöst med godis. Varför detta enorma behov av att ge bort påskägg fullproppat med godis? Helt obegripligt. När jag dessutom är oförmögen att låta bli påskäggen så är katastrofen ett faktum.Mycket av påskgodiset är ju inte ens gott?! Varför måste jag äta det? Varför? Lägg till de sedvanliga chipspåsarna, hamburgarna och pepsin så har vi norra europas sämsta samvete på annandag påsk.

Jag har inte vågat ställa mig på vågen förrän idag och jag fick en smärre chock. Jag hade gått ner i vikt. Här kämpar man vecka efter vecka med träning och snål kost. Man ligger och pinar sig till sömns med kurrande mage men ingen viktnedgång. Sen frossar man i en vecka helt utan kontroll och definitivt utan träning. Då belönas man. Mycket märkligt.

Status: 72 kg (71 kg på gymmet!)

Kul att se Queen of flott igen. Drar lite på smilbanden när jag tänker på att hans äldste son har goda förutsättningar att en dag ta över tronen. Vesuviokungen. Till sommaren måste Gurkans kebab testas. Det är ett riktigt mandomsprov.

Inga kommentarer: