torsdag, februari 21, 2013

Långt eller kort?

På fredag ska jag klippa mig. Inte jätteupphetsande kan tyckas. Men det vållar mig visst huvudbry både bildligt som bokstavligt talat. Jag har inte haft så långt hår sen högstadiet. Jag fick väl någon bohemisk snillrik idé i somras om att det är lite intressantare med långt hår. Tycker fortfarande att det är intressant. Inte minst på grund av den uppmärksamhet det får när en man som närmar sig 40, helt plötsligt ändrar frisyr. En aldrig sinande källa till diverse omdömen.

Nu är alltså frågan inför fredag. Långt eller kort? När jag stod framför spegeln igår kändes det som valet var lätt. En trött, sliten, lätt grånande gubbe med långt stripigt hår känns inte så fräscht. Ändå tvekar jag in i det sista. Jag trivs ju när håret slänger. Det är ju rätt fräckt att dra handen igenom en svettig kalufs. Det är onekligen lite mer Rock N Roll med långt hår. Det är det närmaste jag kommer.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Långt skall det va!

/Magnus

Mr Hyde sa...

Bara timmar kvar till manen ska falla. Har ångest. Ditt inspel är värdefullt, Gust. Jag kanske bara klipper topparna...

/Mr H