lördag, november 19, 2011

Scener ur ett äktenskap

Nu står jag här i klädkammaren och kollar på min cykel. Min fru har gått och lagt sig.

Bakgrund och Scen:

Min fru: -Har du tänkt på så fin min vigselring är?

Jag: -Ja, den är väldigt fin.

Min fru: -Vilket är det bästa du köpt? Cykeln eller ringen?

Jag stolt: -Jag kan ärligen säga att det är ringen.

Min fru: Ja, den var åtminstone lite dyrare...

Alldeles för lång tystnad...

Min fru igen: -Du menar inte att cykeln var dyrare än ringen!!?

Slut scen.

Epilog: Jag borde vetat bättre. 20 poäng hushållsekonomi: Ringen symbolvärde är bara viktigt så länge du inte köper materiella ting som inkräktar på familjelivet och som dessutom överstiger värdet av vigselringen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild på cykeln också:)
/hälsar Quint å Trixie

Mr Hyde sa...

Verkligen.

/Mr H