tisdag, december 15, 2009

Dessa julklappar

Trots att vi dragit ner julklapparna till ett absolut minimum, så vållar de fortfarande stort förtret för mig. Jag har aldrig varit bra på att köpa julklappar men nu är jag riktigt usel. Jag har absolut ingen fantasi överhuvudtaget. Det är en dryg vecka kvar och jag har inte en aning om vad som ska inhandlas.

Julgran är däremot fixat. I lördags drog familjen ut i skogen och högg (högg och högg förresten, sågade gjorde jag...) oss en nätt liten gran. Sedan släpades den ut och fick ett sånt där praktiskt nät runt sig. 200 kr. Jag undrar om lantbrukaren tagit höjd för ökade koldioxidutsläpp?

Ett paket är förresten löst. Tomten har redan levererat klappen som jag önskade så innerligt förra året. Jag tänker inte öppna det förrän på julafton...

Inga kommentarer: