tisdag, juni 12, 2007

Krigsvarmt

Jag har inga riktigt bra argument för den långa period av dåligt uppdaterande på bloggen. Ett antal mindre faktorer spelar givetvis in.

Det har varit en otrolig värmebölja och man borde verkligen inte klaga över det, men jag kan inte låta bli. Jag kan inte sova. Jag kan knappt hålla mig vaken. Jag kan inte träna och jag orkar fan i mig inte jobba. Jag vet att åtminstone en trogen läsare också har svårt att prestera när det är varmt. Men just på det området har jag inga problem med värmen. När jag hellre uppsöker skugga än sol då har det gått långt.

HBK har ju haft speluppehåll när landslaget spelat. Det blir liksom mindre att bevaka när allsvenskan ligger nere. Nu var det förvisso rätt underhållande att se landskamperna också (Zlatan är ju Zlatan), men trots den undermåliga underhållningen så gillar jag allsvenskan. Den tarvliga kvaliteten har sin charm och så länge klubben håller sig på den övre halvan slipper man åtminstone ligga sömnlös av den anledningen. Nu lyckades klubben tappa segern igår med 15 sekunder kvar vilket svider en aning. Det finns inget som känns så bra som att tvåla till Stockholmare.

Värt att notera den senaste tiden:

Higgins, alias Smuckers eller Alfahannen, har nått veteranåldern och firade det ståndsmässigt som vanligt. Numera har de sett till att det alltid är en helgdag vilket jag tycker är lite väl fjäskigt. Läs mer på Memoarerna.

Halmstad har firat 700 år. Jag var på den unika Panta Rei-showen i hamnen. Den var unik...

Jag ligger fortfarande bottenlöst sist i La Liga (golfligan). På nationaldagen slog jag nytt rekord i bortslagna bollar. Ett tag var jag orolig att de skulle ta slut. Officiellt blir rekordet aldrig eftersom jag tappade räkningen vid tio. Som tur var hittade jag ett par också.

Drömelvan lyckades jag förtränga under speluppehållet. Därför blev det inga byten. Bara hoppas att de gamla stutarna i Mr Hydes eleven har krutet torrt.

Har ni inte sett Pirates of the... ännu så för helvete, ta ett gott råd. AVSTÅ! Jag har aldrig lämnat en biosalong innan filmen tagit slut men här var det befogat. Satan vilken lång smetig smörja. Jag gillar ju Johnny Depp men här går gränsen för vad som är anständigt. En tre timmar lång träsmak i en stekhet biosalong. Jag höll på att få med mig biosoffan hem när jag reste mig (jag har mycket starka svettporer på ryggen). Om de kortat ner den till hälften hade den fortfarande varit för lång.

Såg chefen på frysdisk fyra på Örjans vall igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att prestera i hetta är likställt med att be Lars Danielsson att bara stämpla in..
, dvs det blir inte mycket gjort den arbetsdagen...
/Q