fredag, april 11, 2008

Plus och minus går inte ihop

Jag fattar inte varför jag inte rasar i kilon just nu. Jag äter i princip som en anorektiker (utom på fredagar, lördagar och söndagar) och springer som en besatt så ofta jag kan. Ändå vägrar vågen ge mig någon positiv feedback. Jag har inte gått ner ett gram sedan den olycksaliga resan till Gran Canaria. Innan dess hade jag en mycket vacker kurva som pekade stadigt nedåt. Efter resan har jag gått upp ett kg och sedan tappat väldigt sakta. Ändå tycker jag att jag är hungrig var och varannan dag. Nu har ju grillsäsongen smugit igång också. Jag börjar undra om någon i smyg fyller mig med kalorier när jag sover. Jag anar en komplott. Jag ser ingen annan förklaring. Kan det vara så att jag går i sömnen och äter om nätterna? Jag har inte saknat något i varken kylen eller frysen den senaste tiden, så det känns långsökt.

Det är en månad kvar till Göteborgsvarvet och en vecka mindre till invägningen. Igår stod vågen på 73,5 kg. Det är exakt 5,5 kg för mycket.

Det får bli lavemang de sista dagarna.

2 kommentarer:

Smuckers sa...

När man blir gammal lägger metabolismen av.

Mr Hyde sa...

Jag väljer att tro det beror på ett förkylningsvirus. Resultatet är det samma men att bli gammal är liksom inte min grej.

/Mr H