söndag, april 13, 2008

King pin

Tooony. Jag är tokbakis idag. Inte riktigt vad jag planerat. Min sambo ska hämtas på tågstationen om ett par timmar och jag är definitivt inte körduglig. Vad gör jag nu?

Var på 25-årsfest igår. Ett bra gille. Började redan kl fem på eftermiddagen och det kan vara förklaringen på varför jag fortfarande känner mig packad. Minns att jag var hemma vid tvåsnåret i natt. Men när jag vaknade kl 0500 imorse och skakade av kyla på soffan framför tv:n var det inte mycket som stämde. Vi backar bandet...

Gillet började med välkomstdrink (Då hade jag givetvis förtänt hos min kusin innan). Sedan begav vi oss direkt till Rejmes Bowlinghall. Great! Det finns bara en sak som jag gör sämre än spela golf. Det är bowling. Med tanke på att jag precis hade spelat årets första golfrunda tidigare på dagen så var ju dagen fulländad. Men jag överraskade alla. Jag slog i likhet med Ishmael Boorg till med 300 poäng på två serier. Varav den ena serien var på 182 pinnar. Helt sanslöst. Jag var on fire.

Med en sådan start på festen var jag ju givetvis helt euforisk och jag minns att jag tänkte; ta det lugnt med drickat annars går det åt helvete! Det gjorde jag under middagen (tog det lugnt alltså), men sedan kom väl mr Hyde fram lagom till deserten. Det kan också berott på att någon matade mig med Captainstreet Breeze. Nu tror jag att jag skötte mig relativt bra resten av kvällen men tydligen var jag mer packad än jag räknat med eftersom jag fortfarande vid lunchtid på söndagen umgås med ett snurrande universum.

Jag blev som vanligt sist i La Ligas första omgång 2008...

Glömde dessutom att byta spelare i drömelvan. Nu sitter man med en avstängd Anel Raskaj i denna omgång. Han kan åtminstone inte få minuspoäng då.

Inga kommentarer: