onsdag, april 09, 2008

Ekorrhjul

Det snurrar på.

Jag hinner knappt skriva något på bloggen och när jag väl får några minuter över lyckas jag inte hitta något intressant värt att notera.

Konstaterar följande dock:

Drömelvan går som vanligt. Jag är ju född dålig tippare och det speglar onekligen min brist på framgång i drömelvan. Men Mr Hydes eleven lyckades med en sak; att värva Magnus Andersson i Trelleborg. Han inte bara gick att köpa för vrakpris utan annonserades dessutom som mittfältare. Alla som är informerade om Prahls TFF vet ju att han numera huserar i anfallet. Där stänkte han in två klockrena baljor direkt och de satt som en avlöning på en fredag. Övriga laget visade minst sagt bristande form. De gula korten fullständigt haglade över mittfältet och därför blev poängskörden också mager.

HBK möter IFK Göteborg ikväll och jag väntar mig ingen seger. Klubben visar förvisso upp god moral. Framför allt mot HIF, men de visar också vilka oerhörda brister det finns i försvaret när det gäller frisparkar och hörnor. Där blir IFK farliga ikväll.

Käkade Boston Celtic Cheese på Olearys (Göteborg) i måndags. Coleslawsalladen är inte dum. Inte dum alls.

Det går käpprätt åt helvete med "projekt 68 kg". En månad kvar och jag har inte vågat ställa mig på vågen men mitt löpsteg känns inte lätt och jag tippar att jag har 6 kg som ett bomb-bälte runt höfterna. Läste en notis om ett förkylningsvirus som gjorde att man gick upp i vikt. Med tanke på att jag har varit förkyld titt som tätt de senaste åren så anser jag mig hittat förklaringen till ett och annat. Ge mig ett imunförsvar!

Liverpool - Arsenal igår. Walcotts mål (att Adebayor satte foten till i öppet läge anser jag inte ger honom målet) var värd ett bättre öde. Men vilken match. Som sagt ikväll är det HBK-IFK...

Inga kommentarer: